IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Из записките на един Клиент на EasyFly

Investor.bg направи проучване, за да се опита да хвърли светлина върху въпросителните около EasyFly, която не е регистрирана като авиопревозвач, но въпреки това продължава да предлага услугите си, дори и в момента да връща пари заради неосъществени полети

10:51 | 06.02.06 г.
Автор - снимка
Създател
Из записките на един Клиент на EasyFly

"Ние от „ИзиФЛАЙ България” сме горди да заявим, че сме млада компания от мотивирани и интелигентни хора, която знае как да се вслушва в своите потребители", прочете на интернет страницата на компанията Клиентът.

Заинтригува се и продължи да чете: „ИзиФЛАЙ България” не само знае как да изслуша Вашите желания, но и най-важното – да Ви достави услуга, от която оставате доволни и с желание ни търсите отново."

Зарадва се, защото беше намерил коректна и сигурна авиокомпания, която се интересува от неговите нужди. Вярно, че беше вярвал на много добри обещания, които по-късно го бяха разочаровали, но реши, че ще й даде шанс, защото знаеше, че човек трябва да мисли позитивно и да вярва в доброто.

Затова реши да се свърже с нея и да резервира билет. Заето. Може би малко по-късно... Не, пак заето.

Явно тази компания е толкова популярна с множество клиенти, които наистина имат желание да я търсят отново“, каза си той.

След това обаче реши да потърси в интернет повече информация по темата, защото беше мислещо същество и можеше да прави съпоставка между фактите.

Попадна на едно интервю на Investor.bg.

"А! Няма лиценз! Странно! Не е регистрирана като авиопревозвач?"

И тук започнаха да прииждат въпросите:

Коя е тази компания? Мога ли и разумно ли е да ползвам нейните услуги? Как може да стане това? Имам ли достатъчно основание да й се доверя? Защо на сайта й "времето е спряло" на 17 януари и все още се предлагат празнични оферти за Нова година...

Вече се беше уверил, че връзката по телефона наистина е трудна, защото телефоните на компанията постоянно дават заето. (По-късно разбра причината за това.)

Контактът на място в офиса обаче беше безпроблемен. На пръв поглед нормален офис с бюра, любезни дами зад тях, компютри, факс, телефони, бумаги... Я чакай, телефони ли? Да, но защо стояха постоянно отворени! Наистина, едната дама разговаряше с някой клиент и като приключи разговора остави слушалката отново на бюрото.

"Ето защо давали зает сигнал тези телефони", каза си той и се зарадва колко е наблюдателен.

Ако не беше този факт и едрото момче с уокитоки в ръка в дъното на стаята, нямаше да има никакви съмнения относно сигурността на EasyFly. Да, компанията беше популярна наистина. Имаше няколко клиенти пред него, които уговаряха нещо със служителките. Явно бяха заплатили за полети, които не се бяха състояли. Заслуша се в разговора им като същевременно си даде вид, че разглежда брошурите на секцията.

Вярно, не беше съвсем коректно, но си струваше. Научи доста интересни подробности: имало отменени полети вчера и днес. Единият клиент се поинтересува за причините и му беше обяснено, че от Министерството на транспорта са спрели полетите без да дадат никакво обяснение. Телефоните давали заето заради обаждания от многобройните клиенти на отменените полети.

Явно сме навлезли в територията на нечии интереси“, каза дамата с бялата блуза, като отвори малка касичка и... отброи (съдейки по дебелината на пачката) доста голяма сума и я връчи на господина пред него. Същото направи и със следващия.

Докато дойде неговият ред Клиентът се чудеше има ли смисъл да прави опит за резервация. Все пак реши да се осведоми и най-любезно му беше обяснено, че за момента временно билети не се продават. Ако желае, може да направи резервация и когато полетът е напълно сигурен, ще заплати. Научи, че полетите до Германия се изпълняват от Пловдив със самолети British Aerospace 146, че компанията транспортира пътниците от София до Пловдив безплатно с автобус, че може да има промени в часовете на полетите, които стават ясни един ден по-рано, че миналата седмица е имало полет до Мюнхен и че се надяват проблемите да отминат бързо, защото имат всички необходими документи.

Разбра, че според политиката на фирмата по-рано закупеният билет е по-евтин, а в последния момент - по-скъп, че ако полетът бъде отменен ще му бъдат възстановени парите. Любезно му обясниха, че според правилата билетът трябва да бъде заплатен в рамките на 72 часа след резервацията, която може да стане по телефона, по интернет, или на място в офиса. След това клиентът получава електронен билет по пощата, който трябва да разпечата и покаже на летището. Там получава и бордовата карта.

Направи му впечатление и че на съседното бюро отказаха да вземат парите на един клиент, защото полетът е все още под въпрос.

Все неща, които говореха за една сериозна, уважаваща себе си и клиентите компания.

Какво тогава още го притесняваше?

Като излезе от офиса срещна и други, които подобно на него се питаха и интересуваха. Казаха му, че договорът с Хемус Ер за наем на самолети е прекратен. Единият се чудеше защо при това положение продължават да се продават билети. Някой бил научил, че в момента преговарят с Lufthansa, но и за това се съмняваше. И на него телефоните давали заето, не му отговаряли на запитванията по интернет...

Друг твърдеше, че EasyFly е наследник на неуспешната SofiaAirlines, която в продължение на две години останала само интернет страница с гръмки обещания. Той се питаше защо ли компанията няма офиси в Германия при положение, че собственикът е немец.

Клиентът беше объркан. Не знаеше какво да прави. По-късно реши отново да потърси връзка по телефона. В крайна сметка се оказа, че с повече упоритост може да се свърже със служител на фирмата, но за съжаление не научи нищо ново. Все същите любезни, уклончиви отговори: "Полетът е под въпрос", "Засега не продаваме билети", "Обадете се другата седмица" и накрая "Ако спешно Ви се налага да пътувате, намерете друг превозвач. Ние не искаме да подвеждаме нашите клиенти".

Това до известна степен го успокои. "Поне се отнасят коректно", каза си клиентът, но въпросите оставаха без отговор.

Реши, че ще продължи да се интересува и да пита. Знаеше, че въпросите са ключът към познанието и истината, тъй като беше интелигентно и мислещо същество. На сайта беше прочел, че такъв е и екипът на EasyFly. Защо тогава не можеха да се разберат?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още